ماشین جوجه کشی دیجیتال

ماشین جوجه کشی دیجیتال و مقالات مرتبط با جوجه کشی

ماشین جوجه کشی دیجیتال

ماشین جوجه کشی دیجیتال و مقالات مرتبط با جوجه کشی

چگونه از دستگاه جوجه کشی استفاده کنیم؟


دستگاه جوجه کشی روشی مصنوعی برای جوجه کشی از تخم پرنده است. در اصل، دستگاه جوجه کشی به شما اجازه می دهد تا تخم پرنده  بدون نیاز.به مرغ مادر رشد نموده و شرایط و تجارب یک مرغ مادر از جمله درجه حرارت مناسب، رطوبت، و سطح تهویه.را برای تخم بارور فراهم نماید برای موفقیت در جوجه کشی در یک دستگاه جوجه کشی، شما باید به درستی از کالیبره کردن دستگاه جوجه کشی و پایدار نگه داشتن تنظیمات در طول دوره جوجه کشی  اطمینان حاصل نمایید.

بخش اول – آماده نمودن شرایط مساعد برای جوجه کشی

1- بررسی  و خرید یک دستگاه جوجه کشی

با توجه به نیاز خود دستگاه جوجه کشی مورد نظر را تهیه نمایید. پیشنهاد می شود دستگاهی را تهیه نمایید که از لحاظ هزینه نگهداری و مصرف برق برای شما مقرون به صرفه باشد. جهت داده شده در اینجا برای یک ماشین جوجه کشی اساسی این است که مقرون به صرفه برای اکثر علاقمندان می باشد.

آگاه باشید که اگر دستگاه ارزان قیمتی را انتخاب نمایید احتمالا از پشتیبانی خوبی برخوردار نخواهید شد همچنین دستگاه های ارزان قیمت شامل سیستم کنترل هوشمند جهت تنظیم درجه حرارت، تنظیم رطوبت لازم و تهویه مناست نخواهند بود لذا با توجه به نکاتی که گفته شد نسبت به تهیه دستگاه مناسب اقدام نمایید.

اگر ماشین جوجه کشی که تهیه کرده اید با دستورالعمل های نوشته شده در دفترچه راهنما یکی نیست با بررسی وب سایت سازنده تماس با به بخش خدمات مشتریان شرکت سازنده مراجعه نمایید تا مشکل رفع گردد.

2- تمیز کردن دستگاه جوجه کشی

با دقت هرگونه  گرد و غبار قابل مشاهده و باقی مانده روی تمام سطوح دستگاه جوجه کشی را پاک نمایید. سپس تمام سطوح با یک پارچه تمیز و یا اسفنج آغشته به محلول سفید کننده رقیق پاک کنید (مخلوط 20 قطره از سفید کننده های خانگی در 1 لیتر آب.) استفاده از دستکش برای محافظت از دست خود در برابر ماده سفید کننده ضروری است اجازه دهید تا دستگاه در مجاورت جریان هوا کاملا خشک شود.

مرحله تمیز کردن امری ضروری است به خصوص اگر شما ماشین جوجه کشی دست دوم خریداری شده و یا دستگاه در محلی نگهداری شده که گرد و غبار زیاد باشد.

به خاطر داشته باشید که بهداشت بسیار مهم است. بیماری می تواند از طریق پوسته تخم مرغ به جنین در حال رشد منتقل می شود.

3- محل نصب و راه اندازی دستگاه جوجه کشی

 بهترین محل برای دستگاه جوجه کشی محلی است که بدون نوسان درجه حرارت باشد شرایط دمای ایده آل 21-23 درجه سانتیگراد می باشد. از قرار دادن ماشین جوجه کشی در نزدیکی پنجره، دریچه هوا، و یا هر منطقه دیگری که جریان هوا متغیر می باشد اجتناب کنید.

4- اتصال سیم برق دستگاه جوجه کشی را به پریز برق

 مطمئن شوید که کابل برق را به پریز متصل نموده اید و به راحتی نمی تواند جدا شود طوری که برای کودکان ممکن نباشد  آن را جدا کنند. و همچنین از جریان برق در پریز مطمئن شوید.

5- اضافه کردن آب گرم به ظرف مخصوص جهت تامین رطوبت دستگاه جوجه کشی است

لازم به توضیح است در برخی از مدل های دستگاه های جوجه کشی از بخارساز های اولتراسونیک استفاده می شود که می بایست طبق دفترچه راهنماعمل شود.

6- کالیبره دمای دستگاه جوجه کشی

شما باید حداقل 24 ساعت قبل از استفاده از دستگاه عملیات  کالیبره دما را برای اطمینان از درست کار کردن دماسنج نصب شده دردستگاه جوجه کشی انجام دهید. اطمینان حاصل کنید که دماسنج دمای مرکز و اطراف دستگاه جوجه کشی را بدرستی و مطابق استاندارد نشان دهد.

تنظیم منبع حرارت بسیار مهم است. درجه حرارت پایین می تواند باعث عدم رشد صحیح جنین در حال رشد شود در حالی که دمای بیش از حد بالا نیز می تواند باعث مرگ جنین بشود. پس از تنظیم درجه حرارت مناسب 24 ساعت صبر کنید و دما را دوباره بررسی کنید. درجه حرارت هنوز هم باید در محدوده مشخص شده باشد. نوسان دما باعث کاهش راندمان جوجه کشی خواهد شد.

7- تهیه تخم مرغ نطفه دار برای جوجه کشی.

تخم نطفه دار مناسب می بایست ظرف مدت کمتر از 7 روز از تولید تهیه شود. توجه داشته باشید که تخم نطفه دار را از محل مورد اطمینان تهیه نموده و مطمئن شوید که پس از تولید در شرایط استاندارد نگهداری شده باشد. این شرایط عبارتند از : نگهداری در جعبه های مقوایی در شرایط حرارتی 4.5 تا 21 درجه سانتیگراد و عملیات چرخش تخم روزانه انجام شود.